Kaksplus.fi

tiistai 2. tammikuuta 2018

Hotellilomalla kotikaupungissa - Jätkäsaaren Clarion

Välipäivien iloksi lähdimme koko perhe pienelle breikille hotelli Clarioniin. Olin varannut yöpymisen vain parin kilometrin päässä kotoamme sijaitsevasta hotellista sillä ajatuksella, että uidaan paljon, syödään hyvin ja rentoudutaan varmasti kivoissa ja toimivissa puitteissa. Miksi sitten palasimme kotiin sellaisella fiiliksellä, että homma toteutui vähän sinnepäin?


Pidin Clarionin sisustuksesta ja siitä tunnelmasta, joka hotellin aulaan astuessa meitä kohtasi. Hyvin tyylikästä design-klassikoiden ja industriaalin sekoitusta, kivoja pieniä lauseita siellä täällä kynnysmatoista alkaen ja sujuva sisäänkirjoittautuminen. Poikien mielestä meillä oli edessä varsinainen seikkailu, kuten hotelliyöpyminen aina on. 



Meillä oli huone kolmannessatoista kerroksessa ja näkymät olivat sen mukaiset. Olin varannut meille superior-huoneen, johon mahtuisi hyvin lisävuode ja jossa meitä odottaisivat kylpytakit helpottamaan allasosastolle menoa. Huone itsessään oli mukava, kylpyhuone siisti ja ammekin löytyi toiveeni mukaisesti. Sen sijaan lisävuodetta ei ollut, ei myöskään kylpytakkeja. Ei muuta kuin takaisin respaan ja sen jälkeen odottelemaan siivoojan tuloa ja huoneen laittoa uudelleen. 





Hieman oli harmaata, mutta ei se meitä haitannut. Olin lukenut ennen hotellin varaamista paljon Clarionin mainostamasta valttikortista, eli uima-altaasta katolla ja siitä, että se lämmitetään niin hyvin, että näin talvellakin siinä tarkenee mainiosti polskutella. Tämän valossa olin markkinoinut reissumme pojille uimisen kautta ja sitä tietysti odotettiin innolla. Mikä sen hienompaa kuin päästä uimaan talvella, katolle ja vielä avoimen taivaan alle. Pipotkin pakkasimme mukaan ettei pää jäädy.


Tätä taustaa vasten lasten pettymys oli valtaisa, kun altaan vesi oli parhaimmillaankin haaleaa. Meitä miehen kanssa palelsi ja kuopus oli muutamassa minuutissa niin jäässä, että tärisi kauttaltaan. Meidän uimisemme jäi siihen ja samalla karisi se kiva fiilis, jolla olimme lomaa odottaneet. Ympärivuotinen allas ei valitettavasti ollut kuitenkaan ihan niin ympärivuotinen. 

Sky Barista sen sijaan on mahtavat näkymät ja siellä on kiva istuskella rennosti, tila on tosi kivasti sisustettu. Lapset eivät tuonne pääse kello kahdeksan jälkeen, joten mekin kävimme hyvissä ajoin ennen kurkkaamassa näkymät. 



Illalla kävimme syömässä hotellin omassa Kitchen&Table -ravintolassa. Kohtuuhintainen vaihtoehto, kaunis miljöö, hyvää ruokaa ja palvelua. Erityisen hyvää oli sienirisotto ja mies kehui caesar-salaattiaan kovasti. Myös pikkukundien hampurilaiset ja ranskalaiset maistuivat. Aamiainen katettiin samaan tilaan ja tarjolla oli vaikka ja mitä lämpimistä ruoista terveellisiin vaihtoehtoihin, valikoima oli kattava. Näin keliaakikkona en kuitenkaan voi olla huomaamatta sitä epäkohtaa, että kaikki muu oli katettu kauniisti viimeisen päälle, mutta gluteenittomassa nurkassa leivät viskattu muovipusseissaan pöydälle. Eikä kyse voi olla kontaminaation välttämisestäkään, kun vieressä oli osa gluteenittomista tuotteista kauniisti koriin aseteltuina.


Olemme yöpyneet hotelleissa paljon ja saaneet monenlaista asiakaspalvelua vuosien mittaan. Erittäin hyvä hotelli eroaa hyvästä muutamien pikkuasioiden myötä ja kun nämä pikkuasiat ovat kunnossa, tulee asiakkaalle tunne viimeisen päälle hoidetusta asiakaspalvelusta. Asiakkaan huomauttaessa puutteista ei riitä, jos sanotaan kuinka kyllä pitäisi olla niin ja näin. Juurihan asiakas on tullut sanomaan, ettei näin valitettavasti ole. Ja vaikka puutteet hoidettaisiin kuntoon, tulisi tuossa vaiheessa jollain tavalla ylittää asiakkaan odotukset huomaavaisuudella. Mietin myöhemmin, että kaikki nämä pienet puutteet olisi voitu hoitaa huomattavasti paremmin. Meidät olisi voitu vaikka ohjata Sky Bariin odottelemaan ja juomaan jotain sillä aikaa, kun siivooja jatkoi huoneemme laittamista. Sen sijaan odotimme käytävässä. Altaan osalta nyt ei kovin paljon ollut tehtävissä, se menköön oman väärinymmärrykseni piikkiin. Kuten sanottu, pieniä juttuja. Mutta sellaisia, että Clarion jääköön meidän perheemme osalta jatkossa niiden hotellien joukkoon, jonne ei tarvitse palata. Se on harmi, sillä hotellissa on myös paljon hyvää.









4 kommenttia:

  1. Kurja, että teidän kokemus ei osunut nappiin. Itse puolestani sain saman ketjun eri toimipisteessä, Clarion Airport-hotellissa tosi hyvää palvelua. Tuntui, että siellä oli juuri aavistus sitä ekstraa palvelussa, mitä kaipaan hotellissa ollessa. Itse ihastuin myöskin paikan estetiikkaan. -kirmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin kirjoitettu, aavistus ekstraa on juuri se mitä yöpyjä monesti kaipaa. Ja kun ei tuo Jätkäsaaren Clarionkaan mitenkään huono ole. Mutta ei myöskään ylitä kävijän odotuksia.

      Poista
  2. Kiitos tästä postauksesta, ollaan lasten kanssa pohdittu myös samassa hotellissa majoittumista, hmm, ehkä harkitsemme vielä.

    Mukavaa iltapäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen, että parempiakin on. Harmi sinänsä. Kivaa viikonloppua!

      Poista