keskiviikko 2. marraskuuta 2016

Tekoturkis lämmittää

Varmaan tiedättekin, että olen jo jonkin aikaa miettinyt suhtautumistani turkiksiin. Olen siitä muistaakseni täällä jonkun kerran ohimennen kirjoittanutkin. Pari vuotta sitten olin kovasti ostamassa itselleni uutta turkkia. Halusin puoleen reiteen ulottuvan lyhyehkön, sellaisen autoillessa helpon ja farkkujen kanssa hyvännäköisen. En kuitenkaan koskaan päässyt kaupoille saakka, sillä jokin tökki. 


Tulin lopulta siihen tulokseen, että olen muuttanut mieleni. Olen yhä sitä mieltä, että jo olemassa olevien turkisten käyttäminen loppuun saakka on vain ja ainoastaan järkevää. En kuitenkaan taida haluta tukea turkisteollisuutta enää enempää hankkimalla uutta takkia, käytettynä voisin sellaista käyttää kyllä. Käänsin kuitenkin katseeni tekoturkisten puoleen, mutta sopivaa ei oikein löytynyt. Ennen kuin nyt.


Tämä valkoinen tekoturkis on Lindexin uutus tälle syksylle. Kyttäsin takin saapumista kauppoihin ja lähdin heti sovituskierrokselle. Lindexillä on tämän lyhyemmän lisäksi myös pidempi ruskea tekoturkki myynnissä, mutta tämä oli aivan ehdottomasti parempi minulle. Ja kun hintaa oli vähän, tein ostopäätöksen nopeasti. 


Takki on suoralinjainen, kaulukseton ja suljetaan edestä hakasilla. Minä itse asiassa tykkään tästä eniten aukinaisena ja lisäksi olen sellainen kuumailija, että minulla on aina turhankin lämmin. Ja sitä tämä on, lämmin nimittäin. 


Täydellisen tekoturkin metsästys on nyt päättynyt, mutta jonkinlaista turkiskauluria villakangastakkien kanssa käytettäväksi kaipailisin vielä. Aitoa käytettyä tai tekoversiota, sillä ei ehkä ole merkitystä. Katsotaan sitä sitten, kun sopiva kohdalle osuu. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti