perjantai 29. huhtikuuta 2016

Bikini Hiit Challenge

Jokin aika takaperin luin Nannin blogista Bikini Hiit Challenge -kotitreenistä. Osallistuin arvontaan, mutta vaikka en siinä kolmen viikon treeniä voittanutkaan, jäi jokin kytemään takaraivoon. Muutaman päivän mietinnän jälkeen klikkasin itseni palveluntuottajan sivustolle ja ostin itselleni tuon kolmen viikon treenipaketin. Kuinka sopivasti sen saikin tuolloin puoleen hintaan ja lisäksi paitsi ekstraviikon päälle, myös kutsun ystävälle mukaan treenaamaan. Sisko otti haasteen vastaan ja nyt meillä on viikko treenausta takana. 



Bikini Hiit Challengessa tehdään liikkeitä kiertoharjoittelulla ja korkeilla sykkeillä. Jokainen kierros koostuu kuudesta liikkeestä, joita tehdään 30 sekuntia jokaista ja liikkeiden välissä pidetään kymmenen sekunnin tauko. Kierrosten välissä hengähdetään minuutti ja kierroksia tehdään omasta kunnosta ja mieltymyksestä riippuen neljästä kuuteen. 

Voin sanoa, että rankkaa on ollut. Liikkeet keskittyvät vatsaan, reisiin ja takapuoleen, eli niihin yleisiin ongelmakohtiin. Sitkeästi olen ensimmäisen viikon jokaisen treenin suorittanut, vaikka välillä puuskutus on ollut kovaa, jalka ei todellakaan ole noussut hyppyyn ja kasvojen väri ollut enemmän violetti kuin punainen. Kuopus on mukana tsemppaamassa, ojentamassa vettä ja napsauttamassa laskurikellon uudelle kierrokselle. 


Minulle tämä on ollut erinomainen tapa aloittaa pitkään roikkunut kuntoilu uudelleen. Kukaan ei voi väittää etteikö aikaa kahdenkymmenen minuutin treeniin olisi jossain välissä päivää, en edes minä. Päivän treeni kilahtaa aamulla sähköpostiin, yleensä olen tehnyt sen alkuillasta. Mukavaa on myös se, että liikkumista ohjelman mukaan voi jatkaa myös kolmen viikkon ja siihen lisätyn ekstraviikon jälkeenkin, kun ne kerran on itselleen saanut. 


Viiden treenipäivän jälkeen pidettiin kaksi lepopäivää, joiden jälkeen toinen treeniviikko alkoi jalkapainotteisesti ja tänään tein jo aikaisin iltapäivällä päivän vatsatreenin. Tosi outoa minulle, mutta ei tee yhtään mieli jättää treenaamatta. Ehkä aika vihdoin oli tälle kypsä. 

10 kommenttia:

  1. Minä ostin myös tuon treenipaketin. Ihan uteliaisuudesta sekä treenimuotoon että alustavalintaa kohtaan. Käytän samaa alustaa itse töissä verkkokoulutusten tekoon ja on kiva nähdä aina miten muut saavat alustan toimimaan omiin juttuihinsa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuollainen 20 minuuttia kestävä treenaus on siitä hyvä, että minäkään en voi väittää etteikö olisi aikaa. Nyt pitääkin kohta tehdä tämän päivä liikkeet, että voi sitten lähteä vapunviettoon.

      Poista
  2. Voi että, mäkin yritän löytää treeni-intoa. Hyvä sinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tuli vaan sellainen olo, että nyt. Ehkä aika tosiaan oli kypsä.

      Poista
  3. Mä teen myös hiittejä 4-5 kertaa viikossa. YouTube on täynnä loistavia ohjelmia. Tsekkaa vaikka Millionaire Hoy tai Body Coach.

    VastaaPoista
  4. Onko nuo siis sellaisia mitä tehdään oman kehon painolla? Vai tarviiko jotain välineitä? Tää voisi olla aika kiva juttu mulle boostaa mun salitreenailua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tarvitse mitään muuta kuin jumppamaton tms. Oma keho riittää. :)

      Poista
  5. Tämä voisi olla mun juttu. Meiltä löytyy kaikki välineet kahvakuulia ja crosstrainereita myöten, mutta myös ne kaikki hyvät tekosyytkin. Tuo 20 minuuttia ja valmiit ohjelmat olisi todella helppo toteuttaa. Joten kiitti vinkistä! :-)

    Poletti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä poljin viime kesänä päivittäin kuntopyörää, kun piti saada nilkka taas kuntoon jalkaleikkauksen jälkeen. Sen jälkeen pyörä on saanut pölyttyä parvekkeella koko talven, helposti jää tekemättä. Nyt kun ohjelma tulee joka aamu sähköpostiin, ei yhtä helposti jätä treeniä väliin. Ihmettelen itsekin, että olen tunnollisesti tehnyt kaiken ja nyt on jo kolmas viikko.

      Poista